Advocaat medewerker ondernemingsrecht
Blenheim Advocaten Amsterdam
Wat is vereist?
- Afgeronde masteropleiding Ondernemingsrecht
- 4-7 jaar ervaring als Ondernemingsrecht advocaat met een bewezen M&A track record
- Zelfstandig kunnen adviseren en procederen
- Gevoel voor de belangen van ondernemers
- Uitstekende beheersing Nederlands en Engels
- Overtuigingskracht en aanpassingsvermogen
Wat krijg je?
- €5.000 - €7.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen
- Ruimte om je te ontwikkelen als professional
- Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner, jaarlijks Oktoberfest, jaarlijkse skitrip
Wat doe je?
- 10% Coachen van je jongere collega's
- 50% Transactiedocumentatie beoordelen en becommentariëren
- 20% Ondernemingsrechtelijke vraagstukken uitzoeken
- 10% Corporate Litigation team assisteren bij geschillen
- 10% Acquisitie en marketing
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als advocaat medewerker ondernemingsrecht bij Blenheim ben je onder andere verantwoordelijk voor het beoordelen en becommentariëren van transactiedocumenten. Je helpt bij het bepalen van onderhandelingsstrategieën en draagt actief bij aan het begeleiden van fusies en overnames. Bij lopende ondernemingsrechtelijke geschillen werk je doorgaans samen met het Corporate Litigation team en procedeer je waar nodig. Als M&A expert draag je bij aan de opleiding en begeleiding van junior collega's en neem je de tijd om vragen te beantwoorden en hen te ondersteunen in hun groei. Daarnaast krijg je de ruimte om je eigen praktijk (verder) uit te bouwen.
In deze rol ben je tevens betrokken bij de opbouw en ontwikkeling van langdurige relaties met cliënten, met wie je rechtstreeks werkt. Je begrijpt de zakelijke doelen van je cliënt en helpt hen om de doelstellingen te bereiken door juridisch advies op maat te bieden. Je behandelt een breed scala aan juridische- en bedrijfskwesties, voornamelijk voor middelgrote tot grote ondernemingen, zowel nationaal als internationaal.
Je maakt deel uit van het Corporate team van Blenheim. Dit team bestaat onder meer uit een partner ondernemingsrecht, een managing associate, een senior advocaat medewerker, een senior internationaal medewerker, een junior advocaat medewerker, een advocaat stagiaire, een internationaal juridisch consultant en een werkstudent. Daarbij heb je de mogelijkheid om bij vragen buiten jouw rechtsgebied de hulp in te roepen van collega-advocaten uit andere secties.
Als je het interessant vindt om bij een advocatenkantoor te werken waar ondernemerschap wordt gestimuleerd en een open sfeer heerst, waar je uitdagende ondernemingsrechtelijke vraagstukken oplost en je direct kan schakelen met Nederlandse en internationale ondernemers en/of hun investeerders, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een goede dag heb je een kick off meeting van een nieuwe deal. Samen met het team en de cliënt bepaal je de onderhandelingsstrategie. Dit doen jullie vaak op locatie bij de cliënt, zodat je het bedrijf direct een beetje leert kennen.
Op een mindere dag komen meerdere deals tegelijk samen. Dan zorg je dat je blijft communiceren, ook al duurt het soms langer dan de cliënt verwacht. Met je collega's eten bestellen op kantoor maakt dan een hoop goed.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Wandeling maken
- Koffiedrinken met collega
- Mails lezen en beantwoorden
- Digitaal overleg met cliënt
- Overleg met Corporate team
- Advies opstellen voor cliënt
- Kick off meeting op locatie bij nieuwe cliënt
-
- Lunch
- Wandeling maken
- Mails lezen en beantwoorden
- Telefoongesprekken met cliënten
- Overleg met managing associate
- Transactiedocument becommentariëren
- Overleg met student-stagiair
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Reistijd
- Zitting bijwonen
- Reistijd
- Maandelijkse kantoorupdate
- Strategiebespreking met partner en managing associate
- Acquisitie nieuwe cliënten
-
- Kennislunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met managing associate
- Borrel
- Telefoongesprekken met cliënten
- Correspondentie opstellen
- Jurisprudentieonderzoek uitvoeren
- Overleg met managing associate
-
- Lunch
- Wandeling maken
- Mails lezen en beantwoorden
- Processtuk opstellen
- Brainstormsessie met collega
- Bespreking met cliënt op kantoor
- Mails lezen en beantwoorden
- Bespreking met cliënt voorbereiden
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij Blenheim vinden we persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Daarom zijn jaarlijkse evaluaties en ontwikkelingsgesprekken een belangrijk onderdeel van jouw werkzame carrière bij Blenheim Advocaten. Als advocaat medewerker ondernemingsrecht is de volgende stap de rol van senior medewerker ondernemingsrecht. Met in de toekomst mogelijk zelfs een rol als managing associate ondernemingsrecht of als partner in het vooruitzicht.
Werken bij Blenheim Advocaten
Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.
Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.
Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.
Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.
- Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
- 30+ medewerkers
- Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
- Gem. leeftijd 38 jaar
- 51% / 49%
- Business casual