HR-manager

Solliciteer nu

HR-manager

Blenheim Advocaten Amsterdam

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • WO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als HR business partner, bij voorkeur binnen de advocatuur/zakelijke dienstverlening
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden
  • Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Om kunnen gaan met sterke persoonlijkheden
  • Energie, resultaatgericht en initiatiefrijk

Wat krijg je?

  • €4.500 - €6.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 24-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Ruimte om je te ontwikkelen als professional

Wat doe je?

  • 35% Recruitment
  • 25% Medewerkers evalueren en helpen ontwikkelen
  • 25% Administratie en mail bijwerken
  • 15% Intern overleg

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als HR-manager bij Blenheim ben je verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen, optimaliseren en uitvoeren van het recruitment- en HR-beleid. Je adviseert de partners op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau en voert dit advies zelf ook uit.

Op de uitdagende en krappe arbeidsmarkt heb je een belangrijke rol binnen de organisatie en ben je leidend in het recruitmentproces. Zo stel je functiebeschrijvingen op, benader je en werk je samen met werving & selectiebureaus en zoek je op eigen initiatief contact met potentiële kandidaten. Hierin werk je veel samen met de marketing manager en office manager. Daarnaast begeleid je medewerkers in hun ontwikkeling en houd je hun voortgang in de gaten.

Het is een zelfstandige rol waarbij je nauw samenwerkt met de HR-partner en het Dagelijks Bestuur. Ook krijg je administratieve ondersteuning van de office manager.

Als je volhardend en zelfstandig bent en je het leuk vindt om het HR-beleid op een advocatenkantoor verder te ontwikkelen en te implementeren, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

HR-manager

Op een leuke werkdag spreek je ‘s ochtends een veelbelovende sollicitant en praat je die middag met een jonge talentvolle advocaat over haar ontwikkeling. Samen kijken jullie hoe deze medewerker verder kan doorgroeien binnen Blenheim. Je eindigt de dag met een borrel op de kantoorboot.

Op een matige werkdag zegt een talentvolle medewerker zijn baan op. Dit is vervelend, want je wilt natuurlijk niet dat mensen Blenheim verlaten én de hele zoektocht naar goed personeel begint dan opnieuw. Een tijdrovend proces, maar iets wat uiteindelijk veel energie oplevert als het is gelukt.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mail bijwerken
    • Administratie
    • Advies voor partners uitwerken
    • Contact met recruitmentbureau
    • Functieprofiel schrijven
    • Advies voor partners uitwerken
    • Lunch
    • Evaluatiegesprek met medewerker
    • Mail bijwerken
    • Advies voor partners uitwerken
    • Overleg met office manager
    • Contracten opstellen
    • Gesprek met medewerker
    • Lunch
    • Mail bijwerken
    • Trainingen inplannen voor collega's
    • Administratie
    • Salarishuis bijwerken
    • Advies voor partners uitwerken
    • Mail bijwerken
    • Vrije dag

Voorbeeld uit de praktijk

Een juridisch medewerker wordt gepromoveerd tot advocaat-stagiair. Hoe zet je dit proces in gang?

Je zorgt dat er een nieuw contract wordt opgesteld en past dit aan in het salarishuis. Je controleert ook of dit in afstemming is met de richtlijnen voor stagiaires. Daarnaast regel je dat de beëdiging tot advocaat ingepland wordt. De office manager voert dit uit, dus je stemt dit met haar af. Ook zorg je ervoor dat de medewerker wordt aangemeld bij de juiste opleiding. Aangezien de beëdiging bij de rechtbank maar twee keer per jaar plaatsvindt, kan het een aantal maanden duren voordat de medewerker beëdigd wordt, maar het kan juist ook erg snel gaan.

Groeipad

Jaarlijks worden er beoordelings- en POP-gesprekken gehouden. Zo wordt gekeken wat de ontwikkelbehoefte is van medewerkers en wat Blenheim daarin kan betekenen.

HR-manager

Werken bij Blenheim Advocaten

Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.

Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.

Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.

Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.

  • Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
  • 30+ medewerkers
  • Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • 51% / 49%
  • Business casual

Collega's

Dennis Boor - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik vijf jaar werkzaam bij een ander advocatenkantoor. Toen ik voor Blenheim werd benaderd, was ik gelijk enthousiast. Na een paar prettige gesprekken wist ik het zeker: overstappen naar Blenheim is een mooie stap voorwaarts. Samen met leuke collega's werk ik bij Blenheim aan mooie zaken voor onze cliënten.

Wat was je vorige baan?
Advocaat.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen.

Dirk de Waard (38) - Advocaat & managing associate corporate/M&A

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Blenheim gaan werken, omdat het een modern kantoor is waar ondernemerschap wordt aangemoedigd. Blenheim adviseert middelgrote en grote nationale en internationale bedrijven op het gebied van ondernemingsrecht, zoals M&A, maar ook arbeidsrecht, vastgoedrecht, procesrecht, intellectueel eigendomsrecht en bestuursrecht. Dit sluit ook erg goed aan bij de behoeften van mijn cliënten.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik als oprichter en advocaat bij een boutique kantoor gespecialiseerd in het ondernemingsrecht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten (hockey, kickboksen en hardlopen) en leuke dingen doen met mijn gezin.

Adam Kiolle - Senior medewerker internationaal

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een zeer internationaal gericht kantoor met veel cross-border zaken en clienten. Vanwege mijn achtergrond als Australische Advocaat sprak dat mij meteen aan.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik bij een boutique kantoor in Australië gespecialiseerd in internationaal commercieel recht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, borrelen, sporten en koken.

Maxime Nass - Advocaat litigation

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Aangezien ik net uit de studiebanken kwam, wist ik nog niet zeker waar mijn interesses precies lagen. Bij Blenheim kreeg ik de kans om op verschillende afdelingen aan de slag te gaan. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat procederen mij het meeste aantrekt. Blenheim is dus een plek waar ruimte wordt geboden om te ontdekken waar jouw belangstelling en kwaliteiten liggen.

Wat was je vorige baan?
Masterstudent (Privaatrecht en Strafrecht).

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, borrelen, lezen en koken.

Jeanine Bosman - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was op zoek naar een informeel en gezellig kantoor waar ik mij verder kon ontwikkelen op het gebied van vastgoedrecht. Blenheim stak voor mij met kop en schouders boven de andere kantoren uit, zowel qua mensen als qua visie en inhoud.

Wat was je vorige baan?
Legal Counsel bij NH Hotel Group.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen, koken en reizen.

Guusje Pannekoek - Advocaat vastgoed en overheid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als bedrijfsjurist als enig jurist. Ik wilde graag met collega's samenwerken en daarom heb ik besloten om bij Blenheim aan de slag te gaan. Bij Blenheim ben ik onderdeel van een praktijkgroep en werk je veel samen.

Wat was je vorige baan?
Bedrijfsjurist.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken.

Joël Koolen - Marketing & business development manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een ondernemend kantoor met ruimte voor persoonlijke ontwikkelingen en ideeën. Je krijgt de ruimte om je ideeën uit te werken en ook daadwerkelijk uit te voeren. Dit geeft vertrouwen en energie in je werkzaamheden.

Wat was je vorige baan?
Marketing & communicatie medewerker bij concurrerend advocatenkantoor.

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen! Met collega’s of met vrienden.

Interessante baan?

Solliciteer nu