Juridisch secretaresse

Juridisch secretaresse

Blenheim Advocaten Amsterdam

Wat is vereist?

  • MBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Kennis van de Duitse taal is een pre
  • Doortastend, klantgericht en goed in zelfstandig werken

Wat krijg je?

  • €2.500 - € 4.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Ruimte om je te ontwikkelen als professional
  • Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner, jaarlijkse skitrip

Wat doe je?

  • 30% Dossierbeheer
  • 20% Advocaten ondersteunen
  • 15% Agendabeheer en termijnbewaking
  • 15% Telefoon beantwoorden
  • 10% Documenten uitwerken
  • 10% Documenten archiveren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als juridisch secretaresse bij Blenheim ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning van de advocaten binnen het kantoor. Dit doe je bijvoorbeeld door hun agenda en dossiers te beheren, maar ook door mensen te woord te staan aan de telefoon en alles rondom het contact met cliënten te regelen.  Je houdt het overzicht over de termijnen en zorgt ervoor dat deze juist in de agenda's van de advocaten komen te staan. Waar nodig herinner je de advocaten proactief aan deze termijn of aan afspraken.

Naast de advocaten en cliënten, heb je ook contact met deurwaarders en rechtbanken. Je plant afspraken in, zorgt ervoor dat de juiste stukken op tijd worden aangeleverd en dat je op de hoogte bent van aankomende zittingen. 

Je werkt in het team Secretariaat, waarin je samenwerkt met drie juridisch secretaresses, een telefoniste en een office manager, die tevens jouw leidinggevende is. Er heerst een fijne sfeer in het team en de band onderling is goed.

Als je graag samenwerkt met leuke collega’s in een hecht team en je het uitdagend vindt om je samen met hen volop in te zetten op drukke momenten, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Juridisch secretaresse

Op een leuke dag kun je samen met de advocaat een gewonnen zaak in de dossiers afsluiten. Jullie hebben allemaal hard gewerkt aan deze zaak, dus iedereen is in een vrolijke stemming. Tussendoor heb je contact met leuke collega’s.

Op een mindere dag komen er heel veel vragen vanuit de organisatie en is er eigenlijk te veel werk voor het secretariaat. Er zijn veel deadlines tegelijk, maar gelukkig heb je fijne collega’s op het secretariaat en zetten jullie samen de schouders eronder.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Lunch
    • Contact met cliënten
    • Gesloten documenten archiveren
    • Dossierbeheer
    • Verzoekstukken indienen
    • Termijnbewaking
    • Spoedklus oppakken
    • Agendabeheer
    • Stukken controleren
    • Gesloten documenten archiveren
    • Dossierbeheer
    • Contact met rechtbank
    • Contact met cliënten
    • WWFT controleren
    • Dossierbeheer
    • Lunch
    • Spoedklus oppakken
    • Contact met cliënten
    • Agendabeheer
    • Contact met rechtbank
    • Documenten uitwerken
    • Lunch
    • Telefoon beantwoorden
    • Contact met cliënten
    • Contact met deurwaarders
    • Documenten uitwerken
    • Stukken opsturen
    • Gesloten documenten archiveren
    • Contact met cliënten
    • Lunch
    • Dossierbeheer
    • Agendabeheer
    • Dossierbeheer
    • Telefoon beantwoorden
    • Termijnbewaking

Voorbeeld uit de praktijk

Er moeten met grote spoed stukken in twaalfvoud worden ingediend voor het gerechtshof. Hoe ga je te werk?

Er wordt een koerier ingeschakeld om de stukken op tijd op te komen halen en te bezorgen bij de rechtbank. Intussen ga jij samen met je collega’s aan de slag achter de kopieermachines om ervoor te zorgen dat alle stukken in twaalfvoud op tijd bij het gerechtshof kunnen worden bezorgd. Het hele secretariaat zet zich in om ervoor te zorgen dat de koerier de stukken vier uur later op kan komen halen.

Groeipad

Jaarlijks worden er beoordelings- en POP-gesprekken gehouden Zo wordt gekeken wat de ontwikkelbehoefte is van medewerkers en wat Blenheim daarin kan betekenen.

Juridisch secretaresse

Werken bij Blenheim Advocaten

Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.

Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.

Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.

Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.

  • Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
  • 30+ medewerkers
  • Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • 51% / 49%
  • Business casual

Collega's

Adam Kiolle - Managing Associate (International)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een zeer internationaal gericht kantoor met veel cross-border zaken en clienten. Vanwege mijn achtergrond als Australische Advocaat sprak dat mij meteen aan.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik bij een boutique kantoor in Australië gespecialiseerd in internationaal commercieel recht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, borrelen, sporten en koken.

Maxime Nass - Advocaat-stagiaire litigation

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Aangezien ik net uit de studiebanken kwam, wist ik nog niet zeker waar mijn interesses precies lagen. Bij Blenheim kreeg ik de kans om op verschillende afdelingen aan de slag te gaan. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat procederen mij het meeste aantrekt. Blenheim is dus een plek waar ruimte wordt geboden om te ontdekken waar jouw belangstelling en kwaliteiten liggen.

Wat was je vorige baan?
Masterstudent (Privaatrecht en Strafrecht).

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, borrelen, lezen en koken.

Jeanine Bosman - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was op zoek naar een informeel en gezellig kantoor waar ik mij verder kon ontwikkelen op het gebied van vastgoedrecht. Blenheim stak voor mij met kop en schouders boven de andere kantoren uit, zowel qua mensen als qua visie en inhoud.

Wat was je vorige baan?
Legal Counsel bij NH Hotel Group.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen, koken en reizen.

Dennis Boor - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik vijf jaar werkzaam bij een ander advocatenkantoor. Toen ik voor Blenheim werd benaderd, was ik gelijk enthousiast. Na een paar prettige gesprekken wist ik het zeker: overstappen naar Blenheim is een mooie stap voorwaarts. Samen met leuke collega's werk ik bij Blenheim aan mooie zaken voor onze cliënten.

Wat was je vorige baan?
Advocaat.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen.

Guusje Pannekoek - Advocaat vastgoed en overheid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als bedrijfsjurist als enig jurist. Ik wilde graag met collega's samenwerken en daarom heb ik besloten om bij Blenheim aan de slag te gaan. Bij Blenheim ben ik onderdeel van een praktijkgroep en werk je veel samen.

Wat was je vorige baan?
Bedrijfsjurist.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken.

Joël Koolen - Marketing & business development manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een ondernemend kantoor met ruimte voor persoonlijke ontwikkelingen en ideeën. Je krijgt de ruimte om je ideeën uit te werken en ook daadwerkelijk uit te voeren. Dit geeft vertrouwen en energie in je werkzaamheden.

Wat was je vorige baan?
Marketing & communicatie medewerker bij concurrerend advocatenkantoor.

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen! Met collega’s of met vrienden.

Sollicitatieproces

Gesprek met HR-manager
Gesprek met office manager
Referentiecheck en social media controle
Aanbod

Interessante baan?