Advocaat Medewerker Litigation met focus op IE/IT/Privacy

Solliciteer nu

Advocaat Medewerker Litigation met focus op IE/IT/Privacy

Blenheim Advocaten Amsterdam

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Afgeronde wo-opleiding Rechten
  • Enkele jaren werkervaring als advocaat op het gebied van Soft-IP recht, met name Auteursrecht en Merkenrecht
  • Affiniteit met IT- en softwaregerelateerde juridische vraagstukken
  • Ervaring en interesse in Privacyrecht
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Sterke communicatieve vaardigheden en een initiatiefrijke houding
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken

Wat krijg je?

  • €5.400 - €6.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Ruimte om je te ontwikkelen als professional
  • Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner, jaarlijks Oktoberfest, jaarlijkse skitrip

Wat doe je?

  • 30% Met cliënten overleggen
  • 10% In het systeem uren schrijven
  • 25% Processtukken schrijven
  • 20% Met wederpartijen corresponderen
  • 5% Intern overleg
  • 10% Cursussen volgen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Advocaat Medewerker Litigation met focus op IE/IT/Privacy bij Blenheim ben je verantwoordelijk voor het adviseren en procederen op het gebied van intellectueel eigendomsrecht, IT-recht en privacyrecht. In deze rol ben je dagelijks bezig met het beoordelen en becommentariëren van juridische documenten met betrekking tot IE/IT/Privacy, het ontwikkelen van onderhandelingsstrategieën voor cliënten en het actief begeleiden van juridische geschillen. Je behandelt zaken gerelateerd aan auteursrecht, merkenrecht, IT-recht en privacyrecht, waarbij je cliënten voorziet van juridisch advies op maat.

Je overlegt bijna dagelijks met cliënten, zowel telefonisch, via Teams als in persoon, schrijft uren in het systeem, stelt processtukken op en onderhoudt correspondentie met wederpartijen. Daarnaast volg je regelmatig cursussen om je kennis up-to-date te houden en neem je deel aan wekelijkse teamoverleggen. Je ondersteunt en begeleidt junior collega's, helpt hen te groeien in hun rol en draagt bij aan hun professionele ontwikkeling. Bovendien bouw je langdurige relaties op met cliënten en behandel je een breed scala aan juridische en bedrijfskwesties voor middelgrote tot grote ondernemingen, zowel nationaal als internationaal.

Binnen Blenheim werk je samen met een enthousiaste groep collega's met een passie voor procederen. Iedereen binnen het team verdiept zich in zijn of haar specifieke vakgebied, wat zorgt voor een inspirerende en stimulerende werkomgeving. Als advocaat medewerker litigation met focus op IE/IT/Privacy krijg je de kans om dit team verder uit te bouwen en een eigen (sub)sectie te creëren, waardoor je direct bijdraagt aan de groei en ontwikkeling van het kantoor.

Als je graag samenwerkt, grondig stukken doorneemt en opstelt, en goed kunt omgaan met werk- en tijdsdruk, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Advocaat Medewerker Litigation met focus op IE/IT/Privacy

Op een leuke werkdag heb je boeiende gesprekken met cliënten, werk je aan uitdagende juridische documenten en bedenk je samen met je team de beste strategieën voor nieuwe zaken. Daarnaast maak je tijd vrij om collega’s te ondersteunen en je kennis bij te spijkeren tijdens een cursus.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met dringende deadlines, stapels documenten om door te nemen en onverwachte telefoontjes van cliënten die direct actie vereisen. Daarnaast moet je meerdere vergaderingen bijwonen, waardoor je nauwelijks tijd hebt om je eigen werk af te krijgen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Wandeling maken
    • Sectieoverleg
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Digitaal overleg met cliënt
    • Advies opstellen voor cliënt
    • Wandeling maken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met cliënt
    • Contact met wederpartij
    • Processtukken schrijven
    • In het systeem uren schrijven
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Reistijd
    • Reistijd
    • Maandelijkse kantoorupdate
    • Overleg met cliënt
    • Wandeling maken
    • Lunch
    • Wandeling maken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Brainstormsessie met collega
    • Overleg met cliënt
    • Mails lezen en beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Er komt een nieuwe zaak binnen. Wat doe je?

Je neemt de zaak in behandeling met het team en bespreekt gezamenlijk de aanpak. Jullie werken volgens het principe dat het beste idee wint, dus alle teamleden worden aangemoedigd om hun inzichten en strategieën te delen. Samen analyseren jullie de details van de zaak en bepalen jullie de beste juridische benadering om de belangen van de cliënt te behartigen.

Voor de cliënt stel je een duidelijk procesadvies op, inclusief een realistische inschatting van de kosten. Je zorgt ervoor dat alle belangrijke termijnen goed in de agenda's worden opgenomen, zodat niets over het hoofd wordt gezien. Door deze zorgvuldige en collegiale werkwijze waarborg je de hoogste kwaliteit van juridische dienstverlening.

Groeipad

Bij Blenheim vinden we persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Daarom zijn jaarlijkse evaluaties en ontwikkelingsgesprekken een belangrijk onderdeel van jouw werkzame carrière bij Blenheim Advocaten. Als advocaat medewerker ondernemingsrecht is de volgende stap de rol van senior medewerker ondernemingsrecht. Met in de toekomst mogelijk zelfs een rol als managing associate ondernemingsrecht of als partner in het vooruitzicht.

Advocaat Medewerker Litigation met focus op IE/IT/Privacy

Werken bij Blenheim Advocaten

Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.

Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.

Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.

Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.

  • Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
  • 30+ medewerkers
  • Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • 51% / 49%
  • Business casual

Collega's

Foto van medewerker Dennis Boor
Foto van medewerker Dirk de Waard
Foto van medewerker Adam Kiolle
Foto van medewerker Maxime Nass
Foto van medewerker Guusje Pannekoek
Foto van medewerker Joël Koolen

Dennis Boor - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik vijf jaar werkzaam bij een ander advocatenkantoor. Toen ik voor Blenheim werd benaderd, was ik gelijk enthousiast. Na een paar prettige gesprekken wist ik het zeker: overstappen naar Blenheim is een mooie stap voorwaarts. Samen met leuke collega's werk ik bij Blenheim aan mooie zaken voor onze cliënten.

Wat was je vorige baan?
Advocaat.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen.

Dirk de Waard (39) - Advocaat & managing associate corporate/M&A

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Blenheim gaan werken, omdat het een modern kantoor is waar ondernemerschap wordt aangemoedigd. Blenheim adviseert middelgrote en grote nationale en internationale bedrijven op het gebied van ondernemingsrecht, zoals M&A, maar ook arbeidsrecht, vastgoedrecht, procesrecht, intellectueel eigendomsrecht en bestuursrecht. Dit sluit ook erg goed aan bij de behoeften van mijn cliënten.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik als oprichter en advocaat bij een boutique kantoor gespecialiseerd in het ondernemingsrecht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten (hockey, kickboksen en hardlopen) en leuke dingen doen met mijn gezin.

Adam Kiolle - Senior medewerker internationaal

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een zeer internationaal gericht kantoor met veel cross-border zaken en clienten. Vanwege mijn achtergrond als Australische Advocaat sprak dat mij meteen aan.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik bij een boutique kantoor in Australië gespecialiseerd in internationaal commercieel recht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, borrelen, sporten en koken.

Maxime Nass - Advocaat litigation

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Aangezien ik net uit de studiebanken kwam, wist ik nog niet zeker waar mijn interesses precies lagen. Bij Blenheim kreeg ik de kans om op verschillende afdelingen aan de slag te gaan. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat procederen mij het meeste aantrekt. Blenheim is dus een plek waar ruimte wordt geboden om te ontdekken waar jouw belangstelling en kwaliteiten liggen.

Wat was je vorige baan?
Masterstudent (Privaatrecht en Strafrecht).

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, borrelen, lezen en koken.

Guusje Pannekoek - Advocaat vastgoed en overheid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als bedrijfsjurist als enig jurist. Ik wilde graag met collega's samenwerken en daarom heb ik besloten om bij Blenheim aan de slag te gaan. Bij Blenheim ben ik onderdeel van een praktijkgroep en werk je veel samen.

Wat was je vorige baan?
Bedrijfsjurist.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken.

Joël Koolen - Marketing & business development manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een ondernemend kantoor met ruimte voor persoonlijke ontwikkelingen en ideeën. Je krijgt de ruimte om je ideeën uit te werken en ook daadwerkelijk uit te voeren. Dit geeft vertrouwen en energie in je werkzaamheden.

Wat was je vorige baan?
Marketing & communicatie medewerker bij concurrerend advocatenkantoor.

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen! Met collega’s of met vrienden.

Sollicitatieproces

Verkennend gesprek met de HR-manager
Gesprek met partner
Twee vervolggesprekken
Assessment
Referentiecheck en social media controle
Aanbod

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven