Managing associate ondernemingsrecht

Managing associate ondernemingsrecht

Blenheim Advocaten Amsterdam

Wat is vereist?

  • Afgeronde masteropleiding Ondernemingsrecht
  • Ervaren advocaat met een bewezen track record in het Ondernemingsrecht
  • Zelfstandig kunnen adviseren en procederen
  • Gevoel voor de belangen van ondernemers
  • Uitstekende beheersing Nederlands en Engels
  • Overtuigingskracht en aanpassingsvermogen

Wat krijg je?

  • €xxxx - €xxxx bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Ruimte om je te ontwikkelen als professional
  • Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner, jaarlijks Oktoberfest, jaarlijkse skitrip

Wat doe je?

  • 10% Leidinggeven aan team Ondernemingsrecht
  • 70% Transactiedocumentatie beoordelen en becommentariëren
  • 10% Corporate Litigation team assisteren bij geschillen
  • 10% Acquisitie en marketing

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als managing associate ondernemingsrecht bij Blenheim geef je leiding aan het team van ondernemingsrechtadvocaten en leg je verantwoording af aan de partner ondernemingsrecht. Je bent verantwoordelijk voor het wekelijkse teamoverleg en het opstellen en bewaken van het budget en de targets. Ook heb je de lead in grotere zaken.

Je beoordeelt en becommentarieert transactiedocumenten en bepaalt de strategie voor onderhandelingen. Bij lopende ondernemingsrechtelijke geschillen werk je dikwijls samen met het Corporate Litigation team en procedeer je waar nodig. Naast het aansturen van je team en de inhoudelijke werkzaamheden als advocaat, ben je ook bezig met acquisitie om cliënten aan boord te krijgen en de praktijk uit te bouwen. Hierin werk je samen met de business development manager. Samen maken jullie de kracht van Blenheim zichtbaar voor potentiële cliënten.

Je bent onderdeel van het Corporate team. Dit team bestaat uit een partner ondernemingsrecht, een gekwalificeerde advocaat, een senior medewerker, twee advocaat-stagiaires en een werkstudent. Het is een sterk team, dat bestaat uit een mix van ervaren collega's en aanstormend talent. Als Blenheim advocaat ontzorg je de cliënt en bied je zeer complete dienstverlening. Zo kun je bij vragen buiten jouw rechtsgebied altijd de hulp inroepen van je collega-advocaten uit een andere sectie.

Als je het interessant vindt om bij een advocatenkantoor te werken waar een open sfeer hangt en collega’s graag met elkaar overleggen, en je het uitdagend vindt om te werken met kritische cliënten, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Managing associate ondernemingsrecht

Op een goede dag heb je een kick off meeting van een nieuwe deal. Samen met het team en de cliënt bepaal je de onderhandelingsstrategie. Dit doen jullie vaak op locatie bij de klant, zodat je het bedrijf direct een beetje leert kennen.

Op een mindere dag komen meerdere deals tegelijk samen. Dan zorg je dat je blijft communiceren, ook al duurt het soms langer dan de cliënt verwacht. Met je collega's eten bestellen op kantoor maakt dan een hoop goed.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Wandeling maken
    • Koffiedrinken met collega
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Digitaal overleg met cliënt
    • Advies opstellen voor cliënt
    • Kick off meeting op locatie bij nieuwe klant
    • Wandeling maken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Telefoongesprekken met cliënten
    • Overleg met business development manager
    • Transactiedocument becommentariëren
    • Overleg met student-stagiair
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Reistijd
    • Reistijd
    • Maandelijkse kantoorupdate
    • Strategiebespreking met partner
    • Acquisitie nieuwe cliënten
    • Lunch
    • Wandeling maken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Processtuk opstellen
    • Brainstormsessie met collega
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Bespreking met cliënt voorbereiden

Voorbeeld uit de praktijk

Een cliënt is na een maanden durend proces 'overname moe' en wil hierdoor een hoger bedrag weggeven dan nodig. Hoe pak je dit aan?

Een situatie als deze is een terugkomend thema in de transactiepraktijk. De cliënt wil te veel weggeven om de deal maar achter de rug te hebben. In een recente onderhandeling wil de cliënt een bedrag van €350.000 laten schieten om van het traject af te zijn. Dit is het moment waarop jij als adviseur ingrijpt. Je neemt het gesprek van de cliënt over en zorgt ervoor dat je de belangen van je cliënt zo goed mogelijk behartigt.

Groeipad

Bij Blenheim vinden we persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Daarom zijn jaarlijkse evaluaties en ontwikkelingsgesprekken een belangrijk onderdeel van jouw werkzame carrière bij Blenheim Advocaten. Als managing associate ondernemingsrecht is de volgende stap een mogelijk partnerschap.

Managing associate ondernemingsrecht
Partner

Werken bij Blenheim Advocaten

Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.

Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.

Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.

Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.

  • Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
  • 30+ medewerkers
  • Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • 51% / 49%
  • Business casual

Collega's

Adam Kiolle - Managing Associate (International)

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een zeer internationaal gericht kantoor met veel cross-border zaken en clienten. Vanwege mijn achtergrond als Australische Advocaat sprak dat mij meteen aan.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik bij een boutique kantoor in Australië gespecialiseerd in internationaal commercieel recht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, borrelen, sporten en koken.

Maxime Nass - Advocaat-stagiaire litigation

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Aangezien ik net uit de studiebanken kwam, wist ik nog niet zeker waar mijn interesses precies lagen. Bij Blenheim kreeg ik de kans om op verschillende afdelingen aan de slag te gaan. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat procederen mij het meeste aantrekt. Blenheim is dus een plek waar ruimte wordt geboden om te ontdekken waar jouw belangstelling en kwaliteiten liggen.

Wat was je vorige baan?
Masterstudent (Privaatrecht en Strafrecht).

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, borrelen, lezen en koken.

Jeanine Bosman - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was op zoek naar een informeel en gezellig kantoor waar ik mij verder kon ontwikkelen op het gebied van vastgoedrecht. Blenheim stak voor mij met kop en schouders boven de andere kantoren uit, zowel qua mensen als qua visie en inhoud.

Wat was je vorige baan?
Legal Counsel bij NH Hotel Group.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen, koken en reizen.

Dennis Boor - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik vijf jaar werkzaam bij een ander advocatenkantoor. Toen ik voor Blenheim werd benaderd, was ik gelijk enthousiast. Na een paar prettige gesprekken wist ik het zeker: overstappen naar Blenheim is een mooie stap voorwaarts. Samen met leuke collega's werk ik bij Blenheim aan mooie zaken voor onze cliënten.

Wat was je vorige baan?
Advocaat.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen.

Guusje Pannekoek - Advocaat vastgoed en overheid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als bedrijfsjurist als enig jurist. Ik wilde graag met collega's samenwerken en daarom heb ik besloten om bij Blenheim aan de slag te gaan. Bij Blenheim ben ik onderdeel van een praktijkgroep en werk je veel samen.

Wat was je vorige baan?
Bedrijfsjurist.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken.

Joël Koolen - Marketing & business development manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een ondernemend kantoor met ruimte voor persoonlijke ontwikkelingen en ideeën. Je krijgt de ruimte om je ideeën uit te werken en ook daadwerkelijk uit te voeren. Dit geeft vertrouwen en energie in je werkzaamheden.

Wat was je vorige baan?
Marketing & communicatie medewerker bij concurrerend advocatenkantoor.

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen! Met collega’s of met vrienden.

Sollicitatieproces

Verkennend gesprek met de HR-manager
Gesprek met partner bestuursrecht
Twee vervolggesprekken
Assessment
Referentiecheck en social media controle
Aanbod

Interessante baan?