Managing associate ondernemingsrecht
Blenheim Advocaten Amsterdam
Wat is vereist?
- Afgeronde masteropleiding Ondernemingsrecht
- Ervaren advocaat met een bewezen track record in het Ondernemingsrecht
- Zelfstandig kunnen adviseren en procederen
- Gevoel voor de belangen van ondernemers
- Uitstekende beheersing Nederlands en Engels
- Overtuigingskracht en aanpassingsvermogen
Wat krijg je?
- €7000 - €8000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen
- Ruimte om je te ontwikkelen als professional
- Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner, jaarlijks Oktoberfest, jaarlijkse skitrip
Wat doe je?
- 10% Leidinggeven aan team Ondernemingsrecht
- 70% Transactiedocumentatie beoordelen en becommentariëren
- 10% Corporate Litigation team assisteren bij geschillen
- 10% Acquisitie en marketing
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als managing associate ondernemingsrecht bij Blenheim geef je leiding aan het team van ondernemingsrechtadvocaten en leg je verantwoording af aan de partner ondernemingsrecht. Je bent verantwoordelijk voor het wekelijkse teamoverleg en het opstellen en bewaken van het budget en de targets. Ook heb je de lead in grotere zaken.
Je beoordeelt en becommentarieert transactiedocumenten en bepaalt de strategie voor onderhandelingen. Bij lopende ondernemingsrechtelijke geschillen werk je dikwijls samen met het Corporate Litigation team en procedeer je waar nodig. Naast het aansturen van je team en de inhoudelijke werkzaamheden als advocaat, ben je ook bezig met acquisitie om cliënten aan boord te krijgen en de praktijk uit te bouwen. Hierin werk je samen met de business development manager. Samen maken jullie de kracht van Blenheim zichtbaar voor potentiële cliënten.
Je bent onderdeel van het Corporate team. Dit team bestaat uit een partner ondernemingsrecht, een gekwalificeerde advocaat, een senior medewerker, twee advocaat-stagiaires en een werkstudent. Het is een sterk team, dat bestaat uit een mix van ervaren collega's en aanstormend talent. Als Blenheim advocaat ontzorg je de cliënt en bied je zeer complete dienstverlening. Zo kun je bij vragen buiten jouw rechtsgebied altijd de hulp inroepen van je collega-advocaten uit een andere sectie.
Als je het interessant vindt om bij een advocatenkantoor te werken waar een open sfeer hangt en collega’s graag met elkaar overleggen, en je het uitdagend vindt om te werken met kritische cliënten, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een goede dag heb je een kick off meeting van een nieuwe deal. Samen met het team en de cliënt bepaal je de onderhandelingsstrategie. Dit doen jullie vaak op locatie bij de klant, zodat je het bedrijf direct een beetje leert kennen.
Op een mindere dag komen meerdere deals tegelijk samen. Dan zorg je dat je blijft communiceren, ook al duurt het soms langer dan de cliënt verwacht. Met je collega's eten bestellen op kantoor maakt dan een hoop goed.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Wandeling maken
- Koffiedrinken met collega
- Mails lezen en beantwoorden
- Digitaal overleg met cliënt
- Overleg met Corporate team
- Advies opstellen voor cliënt
- Kick off meeting op locatie bij nieuwe klant
-
- Lunch
- Wandeling maken
- Mails lezen en beantwoorden
- Telefoongesprekken met cliënten
- Overleg met business development manager
- Transactiedocument becommentariëren
- Overleg met student-stagiair
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Reistijd
- Zitting
- Reistijd
- Maandelijkse kantoorupdate
- Strategiebespreking met partner
- Acquisitie nieuwe cliënten
-
- Kennislunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met partner
- Borrel
- Telefoongesprekken met cliënten
- Correspondentie opstellen
- Jurisprudentieonderzoek uitvoeren
- Overleg met business development manager
-
- Lunch
- Wandeling maken
- Mails lezen en beantwoorden
- Processtuk opstellen
- Brainstormsessie met collega
- Bespreking met cliënt op kantoor
- Mails lezen en beantwoorden
- Bespreking met cliënt voorbereiden
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Bij Blenheim vinden we persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Daarom zijn jaarlijkse evaluaties en ontwikkelingsgesprekken een belangrijk onderdeel van jouw werkzame carrière bij Blenheim Advocaten. Als managing associate ondernemingsrecht is de volgende stap een mogelijk partnerschap.
Werken bij Blenheim Advocaten
Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.
Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.
Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.
Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.
- Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
- 30+ medewerkers
- Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
- Gem. leeftijd 38 jaar
- 51% / 49%
- Business casual