Juridisch Medewerker Vastgoed

Vacature gesloten

Juridisch Medewerker Vastgoed

Blenheim Advocaten Amsterdam

Wat is vereist?

  • Afgeronde masteropleiding rechten
  • Relevante werkervaring is een pre
  • Affiniteit met vastgoed
  • Je hebt overtuigingskracht en een goed aanpassingsvermogen
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Initiatiefrijk

Wat krijg je?

  • €2.300 - €2.600 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 40-urige werkweek (uren in overleg)
  • 25 vakantiedagen
  • Ruimte om je te ontwikkelen als professional; mogelijkheid om (interne) trainingen en cursussen te volgen
  • Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner, jaarlijkse skitrip

Wat doe je?

  • 20% Intern overleg
  • 20% Diverse contracten opstellen en erover adviseren
  • 20% Vastgoedtransacties begeleiden
  • 20% Blogs schrijven en overige marketingacties uitvoeren
  • 20% Aan je opleiding en persoonlijke ontwikkeling werken

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als juridisch medewerker vastgoed bij Blenheim Advocaten ben je verantwoordelijk voor het bieden van deskundige ondersteuning aan de advocaten binnen het team Vastgoed & Overheid. Je zult betrokken worden bij diverse facetten binnen het vastgoedrecht. Je adviseert over uiteenlopende vastgoedgerelateerde kwesties zoals vastgoedtransacties, huurrecht, projectontwikkeling en erfpacht. Je hebt een belangrijke rol bij het ondersteunen van het team en dat draagt direct bij aan het leveren van pragmatische oplossingen voor cliënten.

Je bent onderdeel van het team Vastgoed & Overheid, bestaande uit zowel vastgoed- als bestuursrechtspecialisten. Het team bestaat uit acht advocaten, waarvan twee leidinggevende partners.

Als je het leuk vindt om bij een advocatenkantoor te werken waar een open sfeer hangt en collega’s graag met elkaar overleggen en je het uitdagend vindt om te werken met kritische cliënten, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Juridisch Medewerker Vastgoed

Op een leuke werkdag kun je diverse dingen ondernemen. De ene dag staat in het teken van het assisteren bij het opstellen van een processtuk, de andere dag ben je bezig met het onderhandelen van een huuruitkoop

Op een minder leuke werkdag heb je veel overleggen en ben je met de administratie bezig. Hierdoor loop je wat achterstand op met de overige taken, waardoor je prioriteiten moet stellen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Wandeling maken
    • Met collega koffiedrinken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Digitaal overleg met cliënt
    • Advies voor cliënt opstellen
    • Advies voor cliënt opstellen
    • Wandeling maken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Telefoongesprekken met cliënten
    • Jurisprudentieonderzoek uitvoeren
    • Processtuk opstellen
    • Overleg met student-stagiair
    • Zitting voorbereiden
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Processtuk opstellen
    • Reistijd
    • Reistijd
    • Jurisprudentieonderzoek uitvoeren
    • Strategiebespreking met partner
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Sectieoverleg voorbereiden
    • Overleg met partner
    • Borrel
    • Telefoongesprekken met cliënten
    • Correspondentie opstellen
    • Jurisprudentieonderzoek uitvoeren
    • Lunch
    • Wandeling maken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Processtuk opstellen
    • Brainstormsessie met collega
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Bespreking met cliënt voorbereiden

Groeipad

Jonge advocaten en juridisch medewerkers worden begeleid door ervaren advocaten binnen de Blenheim Academy. Eens in de zoveel tijd is er een inhoudelijke meeting waar alle jongere advocaten vragen kunnen stellen en met elkaar uitdagingen kunnen bespreken. Deze Academy heeft vaak ook een thema. Dit kan personal branding zijn, legal English, maar ook een juridisch inhoudelijk aspect. Daarnaast worden er jaarlijks beoordelings- en POP-gesprekken gehouden. Zo wordt gekeken wat de ontwikkelbehoefte is van medewerkers en wat Blenheim daarin kan betekenen. Als advocaat medewerker kun je doorgroeien tot managing associate. In deze rol ben je verantwoordelijk voor een team jongere advocaten en juridisch medewerkers. De volgende stap is een mogelijk partnerschap.

Juridisch Medewerker Vastgoed
Advocaat-Stagiair Vastgoed
Advocaat Medewerker Vastgoed
Senior Advocaat Medewerker Vastgoed
Managing Associate Vastgoed

Werken bij Blenheim Advocaten

Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.

Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.

Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.

Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.

  • Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
  • 30+ medewerkers
  • Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • 51% / 49%
  • Business casual

Collega's

Dennis Boor - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik vijf jaar werkzaam bij een ander advocatenkantoor. Toen ik voor Blenheim werd benaderd, was ik gelijk enthousiast. Na een paar prettige gesprekken wist ik het zeker: overstappen naar Blenheim is een mooie stap voorwaarts. Samen met leuke collega's werk ik bij Blenheim aan mooie zaken voor onze cliënten.

Wat was je vorige baan?
Advocaat.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen.

Dirk de Waard (38) - Advocaat & managing associate corporate/M&A

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Blenheim gaan werken, omdat het een modern kantoor is waar ondernemerschap wordt aangemoedigd. Blenheim adviseert middelgrote en grote nationale en internationale bedrijven op het gebied van ondernemingsrecht, zoals M&A, maar ook arbeidsrecht, vastgoedrecht, procesrecht, intellectueel eigendomsrecht en bestuursrecht. Dit sluit ook erg goed aan bij de behoeften van mijn cliënten.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik als oprichter en advocaat bij een boutique kantoor gespecialiseerd in het ondernemingsrecht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten (hockey, kickboksen en hardlopen) en leuke dingen doen met mijn gezin.

Adam Kiolle - Senior medewerker internationaal

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een zeer internationaal gericht kantoor met veel cross-border zaken en clienten. Vanwege mijn achtergrond als Australische Advocaat sprak dat mij meteen aan.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik bij een boutique kantoor in Australië gespecialiseerd in internationaal commercieel recht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Lezen, borrelen, sporten en koken.

Maxime Nass - Advocaat litigation

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Aangezien ik net uit de studiebanken kwam, wist ik nog niet zeker waar mijn interesses precies lagen. Bij Blenheim kreeg ik de kans om op verschillende afdelingen aan de slag te gaan. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat procederen mij het meeste aantrekt. Blenheim is dus een plek waar ruimte wordt geboden om te ontdekken waar jouw belangstelling en kwaliteiten liggen.

Wat was je vorige baan?
Masterstudent (Privaatrecht en Strafrecht).

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, borrelen, lezen en koken.

Jeanine Bosman - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik was op zoek naar een informeel en gezellig kantoor waar ik mij verder kon ontwikkelen op het gebied van vastgoedrecht. Blenheim stak voor mij met kop en schouders boven de andere kantoren uit, zowel qua mensen als qua visie en inhoud.

Wat was je vorige baan?
Legal Counsel bij NH Hotel Group.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen, koken en reizen.

Guusje Pannekoek - Advocaat vastgoed en overheid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als bedrijfsjurist als enig jurist. Ik wilde graag met collega's samenwerken en daarom heb ik besloten om bij Blenheim aan de slag te gaan. Bij Blenheim ben ik onderdeel van een praktijkgroep en werk je veel samen.

Wat was je vorige baan?
Bedrijfsjurist.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken.

Joël Koolen - Marketing & business development manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een ondernemend kantoor met ruimte voor persoonlijke ontwikkelingen en ideeën. Je krijgt de ruimte om je ideeën uit te werken en ook daadwerkelijk uit te voeren. Dit geeft vertrouwen en energie in je werkzaamheden.

Wat was je vorige baan?
Marketing & communicatie medewerker bij concurrerend advocatenkantoor.

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen! Met collega’s of met vrienden.

Sollicitatieproces

Verkennend gesprek met de HR-partner
Gesprek met partners Vastgoed & Overheid
Referentiecheck en social media controle
Aanbod

Interessante baan?