HR-manager
Blenheim Advocaten Amsterdam
Wat is vereist?
- WO werk- en denkniveau
- Minimaal 5 jaar werkervaring als HR business partner, bij voorkeur binnen de advocatuur/zakelijke dienstverlening
- Goede sociale en communicatieve vaardigheden
- Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Om kunnen gaan met sterke persoonlijkheden
- Energie, resultaatgericht en initiatiefrijk
Wat krijg je?
- €4.500 - €6.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 24-urige werkweek
- 25 vakantiedagen
- Ruimte om je te ontwikkelen als professional
Wat doe je?
- 35% Recruitment
- 25% Medewerkers evalueren en helpen ontwikkelen
- 25% Administratie en mail bijwerken
- 15% Intern overleg
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als HR-manager bij Blenheim ben je verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen, optimaliseren en uitvoeren van het recruitment- en HR-beleid. Je adviseert de partners op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau en voert dit advies zelf ook uit.
Op de uitdagende en krappe arbeidsmarkt heb je een belangrijke rol binnen de organisatie en ben je leidend in het recruitmentproces. Zo stel je functiebeschrijvingen op, benader je en werk je samen met werving & selectiebureaus en zoek je op eigen initiatief contact met potentiële kandidaten. Hierin werk je veel samen met de marketing manager en office manager. Daarnaast begeleid je medewerkers in hun ontwikkeling en houd je hun voortgang in de gaten.
Het is een zelfstandige rol waarbij je nauw samenwerkt met de HR-partner en het Dagelijks Bestuur. Ook krijg je administratieve ondersteuning van de office manager.
Als je volhardend en zelfstandig bent en je het leuk vindt om het HR-beleid op een advocatenkantoor verder te ontwikkelen en te implementeren, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag spreek je ‘s ochtends een veelbelovende sollicitant en praat je die middag met een jonge talentvolle advocaat over haar ontwikkeling. Samen kijken jullie hoe deze medewerker verder kan doorgroeien binnen Blenheim. Je eindigt de dag met een borrel op de kantoorboot.
Op een matige werkdag zegt een talentvolle medewerker zijn baan op. Dit is vervelend, want je wilt natuurlijk niet dat mensen Blenheim verlaten én de hele zoektocht naar goed personeel begint dan opnieuw. Een tijdrovend proces, maar iets wat uiteindelijk veel energie oplevert als het is gelukt.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Mail bijwerken
- Administratie
- Advies voor partners uitwerken
- Contact met recruitmentbureau
- Functieprofiel schrijven
- Advies voor partners uitwerken
-
- Lunch
- Evaluatiegesprek met medewerker
- Mail bijwerken
- Contact met recruitmentbureau
- Advies voor partners uitwerken
- Overleg met office manager
- Contracten opstellen
- Gesprek met medewerker
-
- Lunch
- Mail bijwerken
- Trainingen inplannen voor collega's
- Administratie
- Kantoorupdate
- Salarishuis bijwerken
- Advies voor partners uitwerken
- Mail bijwerken
-
- Lunch
- Kantoorborrel
- Sollicitatiegesprek
- Overleg met HR-partner
- Evaluatiegesprek met medewerker
- Mail bijwerken
- Vragen beantwoorden van collega's
- Werken aan HR-beleid
-
- Vrije dag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Jaarlijks worden er beoordelings- en POP-gesprekken gehouden. Zo wordt gekeken wat de ontwikkelbehoefte is van medewerkers en wat Blenheim daarin kan betekenen.
Werken bij Blenheim Advocaten
Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.
Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.
Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.
Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.
- Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
- 30+ medewerkers
- Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
- Gem. leeftijd 38 jaar
- 51% / 49%
- Business casual