Wat is vereist?
- Wo werk- en denkniveau
- 4 - 6 jaar ervaring in een soortgelijke functie
- Je hebt affiniteit met vastgoed en een goed aanpassingsvermogen
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
- Je hebt overtuigingskracht
Wat krijg je?
- €5.400 - €6.500 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen
- Ruimte om je te ontwikkelen als professional
- Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner, jaarlijkse skitrip
Wat doe je?
- 20% Dossiers managen
- 10% Intern overleg
- 20% Contact met cliënten
- 20% Besprekingen en zittingen voorbereiden
- 15% Adviezen schrijven
- 15% Zittingen bijwonen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Stel direct een vraag
Annamarie Krook
Office Manager/HR
Vacature
Als Advocaat-Medewerker Vastgoed bij Blenheim ben je verantwoordelijk voor de volledige ondersteuning en begeleiding van cliënten van het begin tot het einde van het proces met betrekking tot vastgoed. Thema's die hieronder kunnen vallen zijn koop, huur en zakelijke rechten. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor cliënten. Wanneer er een nieuw dossier binnenkomt, ben jij verantwoordelijk voor het opstarten hiervan.
Je bent actief in je communicatie en zorgt ervoor dat cliënten continu op de hoogte zijn van de voortgang van hun zaak. Daarnaast zorg je ervoor dat alle dossiers op een efficiënte manier worden afgehandeld. Door de combinatie van de procederende en de adviserende rol is dit een afwisselende functie met uitdagende taken.
Je werkt binnen het team Vastgoed, samen met twee Partners, senior medewerkers en Advocaat-stagiairs. Hoewel je voornamelijk je eigen dossiers beheert, zul je wanneer nodig overleggen met collega's binnen en buiten je afdeling over specifieke specialisaties.
Als je het leuk vindt om tot de kern van de zaak te komen, cliënten te willen ondersteunen met hun problemen en je het niet erg vindt om met veel verschillende taken tegelijkertijd bezig te zijn, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een uitdagende werkdag vertel je een cliënt over een winnend vonnis en breng je dossiers tot een goed einde.
Op een minder leuke werkdag is er weinig afwisseling in je werkzaamheden en heb je geen besprekingen met collega's of cliënten.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met cliënten
- Intern overleg
- Dossiers managen
- Adviezen schrijven
- Besprekingen en zittingen voorbereiden
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met cliënten
- Dossier managen
- Adviezen schrijven
- Besprekingen en zittingen voorbereiden
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met cliënten
- Intern overleg
- Besprekingen en zittingen voorbereiden
- Contact met cliënten
- Dossiers managen
-
- Vastgoedoverleg
- Kantoorborrel
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Intern overleg
- Zittingen bijwonen
- Adviezen schrijven
- Dossiers managen
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Contact met cliënten
- Dossiers managen
- Besprekingen en zittingen voorbereiden
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Jonge advocaten en juridisch medewerkers worden begeleid door ervaren advocaten binnen de Blenheim Academy. Eens in de zoveel tijd is er een inhoudelijke meeting waar alle jongere advocaten vragen kunnen stellen en met elkaar uitdagingen kunnen bespreken. Deze Academy heeft vaak ook een thema. Dit kan personal branding zijn, legal English, maar ook een juridisch inhoudelijk aspect. Jaarlijks worden er beoordelings- en POP-gesprekken gehouden Zo wordt gekeken wat de ontwikkelbehoefte is van medewerkers en wat Blenheim daarin kan betekenen.
Werken bij Blenheim Advocaten
Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.
Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.
Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.
Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.
- Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
- 30+ medewerkers
- Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
- Gem. leeftijd 38 jaar
- 51% / 49%
- Business casual