Wat is vereist?
- Afgeronde masteropleiding Arbeidsrecht
- 3 tot 5 jaar ervaring als advocaat
- Gevoel voor de belangen van zowel werkgevers als werknemers
- Pragmatisch adviseren
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
- Overtuigingskracht en initiatiefrijk
Wat krijg je?
- €4.000 - €5.800 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen
- Ruimte om je te ontwikkelen als professional; mogelijkheid om (interne) trainingen en cursussen te volgen
- Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner, jaarlijkse skitrip
Wat doe je?
- 35% Cliëntencontact
- 15% Processtukken opstellen
- 30% Adviezen en contracten opstellen
- 10% Intern overleg
- 10% Zittingen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als advocaat medewerker arbeidsrecht bij Blenheim adviseer je voornamelijk cliënten binnen het MKB(+) en (internationale) ondernemers. Ook sta je regelmatig directeuren en managers bij met juridisch advies.
Jouw takenpakket omvat verschillende werkzaamheden. Je staat cliënten bij in ontslagprocedures. Hierbij adviseer je veelal werkgevers, zowel bij individueel als bij collectieve ontslagen en reorganisaties. Daarnaast ben je betrokken bij arbeidsrechtelijke aspecten van overnames en herstructureringen, overgang van onderneming, als ook de medezeggenschapsrechtelijke elementen. Ook pak je de allerhande arbeidsrechtwerkzaamheden op, zoals het opstellen en beoordelen van arbeidsovereenkomsten en zaken rondom concurrentiebeding en relatiebeding, verlof, etc.
Je voert deze werkzaamheden niet alleen uit, maar werkt samen met je collega's uit team Arbeidsrecht. Dit team bestaat op dit moment uit een partner en een advocaat medewerker. Het team staat voor een pragmatische aanpak en heeft altijd oog voor de cliënt.
Als je het leuk vindt om bij een advocatenkantoor te werken waar een open sfeer hangt en collega’s graag met elkaar overleggen, en je het uitdagend vindt om te werken met kritische cliënten, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag adviseer jij vol enthousiasme diverse MKB(+) ondernemers en managers, bereik je samen met je team constructieve oplossingen en ervaar je de voldoening van het succesvol begeleiden van een complexe overname.
Op een minder leuke werkdag navigeer je door de uitdagingen van gecompliceerde CAO-recht vraagstukken, probeer je moeizame ontslagprocedures te verzachten voor betrokken partijen en zoek je balans tussen de vele verantwoordelijkheden die op jouw bord liggen.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Wandeling maken
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met cliënt
- Werken aan dossiers en adviezen opstellen
- Werken aan dossiers en adviezen opstellen
- Overleg met cliënt
- Jurisprudentie doornemen
-
- Lunch
- Wandeling maken
- Mails lezen en beantwoorden
- Werken aan processtuk
- Teamoverleg
- Administratie verwerken
- Overleg met collega
- Werken aan dossiers en adviezen opstellen
-
- Lunch
- Overleg voorbereiden
- Overleg met cliënt
- Mails lezen en beantwoorden
- Blog afronden
- Werken aan dossiers en adviezen opstellen
- Concept schrijven voor actuele blog
-
- Lunch
- Overleg met cliënt
- Kantoorborrel
- Werken aan dossiers en adviezen opstellen
- Werken aan dossiers en adviezen opstellen
- Jurisprudentieoverleg
- Mails lezen en beantwoorden
-
- Lunch
- Wandeling maken
- Mails lezen en beantwoorden
- Werken aan processtuk
- Administratie verwerken
- Werken aan dossiers en adviezen opstellen
- Jurisprudentie doornemen
Groeipad
Jonge advocaten en juridisch medewerkers worden begeleid door ervaren advocaten. Binnen de Blenheim Academy worden er eens in de zoveel tijd inhoudelijke meetings georganiseerd waar alle jongere advocaten vragen kunnen stellen en met elkaar uitdagingen kunnen bespreken. Jaarlijks vinden er gesprekken plaats waarin wordt gekeken wat de ontwikkelbehoefte is van de medewerkers en wat Blenheim daarin kan betekenen. Als advocaat medewerker kun je doorgroeien tot senior advocaat medewerker en uiteindelijk tot managing associate. In deze rol ben je verantwoordelijk voor een team jongere advocaten en juridisch medewerkers. De volgende stap is een mogelijk partnerschap.
Werken bij Blenheim Advocaten
Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.
Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.
Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.
Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.
- Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
- 30+ medewerkers
- Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
- Gem. leeftijd 38 jaar
- 51% / 49%
- Business casual