Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- 3 jaar relevante werkervaring binnen marketingcommunicatie, bij voorkeur in de zakelijke dienstverlening
- Ervaring met Wordpress, Mailchimp (of vergelijkbare e-maildiensten), Google Analytics en Google Ads
- Ervaring met Canva of Adobe Creative Cloud programma's
- Kennis van AI en SEO & SEA
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Je kunt zelfstandig werken, kansen in de markt herkennen en zakelijke content creatief vertalen
Wat krijg je?
- €3.000 - €4.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 24-urige werkweek
- 25 vakantiedagen o.b.v. fulltime
- Ruimte om je te ontwikkelen als professional
- Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner en jaarlijkse skitrip
Wat doe je?
- 20% Tekstuele content maken, herschrijven en SEO/GEO optimaliseren
- 20% Audio en video content maken
- 5% Actualiteiten voor marketingacties doornemen
- 15% Evenementen organiseren
- 20% Merkmateriaal maken
- 15% Google Ads en Google Analytics bijhouden
- 5% Overleg met kantoordirecteur en advocaten
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.
Annamarie Krook
Office Manager/HR
Vacature
Als Marketing & Communicatie Medewerker bij Blenheim ben je verantwoordelijk voor het zichtbaar maken van de kennis en expertise van onze advocaten. Je creëert en herschrijft SEO- en GEO-vriendelijke content, signaleert content- en marketingkansen en vertaalt blogs naar pakkende socialmedia-posts of persberichten. Daarnaast organiseer en ondersteun je seminars en webinars, waarbij je ook zorgt voor fotografie en verslaglegging. Verder ontwikkel je voor de zichtbaarheid van het kantoor diverse marketing-uitingen, zoals flyers, boekjes, video’s en podcasts. Samen met de advocaten stem je marketingplannen af en bespreek je de voortgang.
Je bent onderdeel van het Business Support team van Blenheim, met disciplines als het Secretariaat, Finance en HR. Je werkt onder verantwoordelijkheid van de kantoordirecteur, die ook een achtergrond in de marketingcommunicatie heeft en waar je dus samen mee kan sparren. De lijnen zijn kort, de deuren staan open, overleg en sparren is mogelijk en er is volop ruimte voor ideeën en initiatief.
Als je het leuk vindt om na te denken over marketingideëen, graag anderen enthousiasmeert en flexibel om kan gaan met de drukke agenda's van de advocaten, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag gebeurt er iets actueels waar een van de advocaten commentaar op kan leveren. Je maakt hier samen met de advocaat snel content voor, deelt een persbericht en ziet nog dezelfde avond het commentaar van de advocaat voorbij komen op RTL nieuws.
Op een minder leuke werkdag worden meerdere afspraken met advocaten verplaatst, omdat de praktijk van de advocaten het even niet toelaat. Dit vraagt enig aanpassings- en inlevingsvermogen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
- 19:00
-
- Voorbeeld weekagenda
- Nieuwe content SEO/GEO vriendelijk maken en plaatsen
- Actualiteiten voor marketingacties doornemen
- Lunch
- Voorbereiden seminar/webinar
- Actualiteiten voor marketingacties doornemen
-
- Roostervrije dag
-
- Bestaande content herschrijven
- Sparren met kantoordirecteur
- Lunch
- Persbericht maken
- Google Ads en Analytics analyseren
- Flyer ontwerpen
-
- Voorbereiden en organiseren van webinar
- Voortgangsoverleg met kantoordirecteur
- Lunch
- Artikel schrijven
- Kantoorborrel
-
- Roostervrije dag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Jaarlijks worden er beoordelings- en POP-gesprekken gehouden Zo wordt gekeken wat de ontwikkelbehoefte is van medewerkers en wat Blenheim daarin kan betekenen.
Werken bij Blenheim Advocaten
Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.
Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.
Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.
Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.
- Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
- 30+ medewerkers
- Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
- Gem. leeftijd 38 jaar
- 51% / 49%
- Business casual