Terug

Marketing & Communicatie Medewerker

Marketing & Communicatie Medewerker

Blenheim Advocaten Amsterdam

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • 3 jaar relevante werkervaring binnen marketingcommunicatie, bij voorkeur in de zakelijke dienstverlening
  • Ervaring met Wordpress, Mailchimp (of vergelijkbare e-maildiensten), Google Analytics en Google Ads
  • Ervaring met Canva of Adobe Creative Cloud programma's
  • Kennis van AI en SEO & SEA
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je kunt zelfstandig werken, kansen in de markt herkennen en zakelijke content creatief vertalen

Wat krijg je?

  • €3.000 - €4.000 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 24-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen o.b.v. fulltime
  • Ruimte om je te ontwikkelen als professional
  • Wekelijkse kantoorborrel, kantoorboot, kerstdiner en jaarlijkse skitrip

Wat doe je?

  • 20% Tekstuele content maken, herschrijven en SEO/GEO optimaliseren
  • 20% Audio en video content maken
  • 5% Actualiteiten voor marketingacties doornemen
  • 15% Evenementen organiseren
  • 20% Merkmateriaal maken
  • 15% Google Ads en Google Analytics bijhouden
  • 5% Overleg met kantoordirecteur en advocaten
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.
Foto van contactpersoon Annamarie Krook

Vacature

Als Marketing & Communicatie Medewerker bij Blenheim ben je verantwoordelijk voor het zichtbaar maken van de kennis en expertise van onze advocaten. Je creëert en herschrijft SEO- en GEO-vriendelijke content, signaleert content- en marketingkansen en vertaalt blogs naar pakkende socialmedia-posts of persberichten. Daarnaast organiseer en ondersteun je seminars en webinars, waarbij je ook zorgt voor fotografie en verslaglegging. Verder ontwikkel je voor de zichtbaarheid van het kantoor diverse marketing-uitingen, zoals flyers, boekjes, video’s en podcasts. Samen met de advocaten stem je marketingplannen af en bespreek je de voortgang.

Je bent onderdeel van het Business Support team van Blenheim, met disciplines als het Secretariaat, Finance en HR. Je werkt onder verantwoordelijkheid van de kantoordirecteur, die ook een achtergrond in de marketingcommunicatie heeft en waar je dus samen mee kan sparren. De lijnen zijn kort, de deuren staan open, overleg en sparren is mogelijk en er is volop ruimte voor ideeën en initiatief.

Als je het leuk vindt om na te denken over marketingideëen, graag anderen enthousiasmeert en flexibel om kan gaan met de drukke agenda's van de advocaten, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Marketing & Communicatie Medewerker

Op een leuke werkdag gebeurt er iets actueels waar een van de advocaten commentaar op kan leveren. Je maakt hier samen met de advocaat snel content voor, deelt een persbericht en ziet nog dezelfde avond het commentaar van de advocaat voorbij komen op RTL nieuws.

Op een minder leuke werkdag worden meerdere afspraken met advocaten verplaatst, omdat de praktijk van de advocaten het even niet toelaat. Dit vraagt enig aanpassings- en inlevingsvermogen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt een persbericht verstuurt over een actueel onderwerp. Een bekend nieuwsplatform wil op camera de advocaat interviewen, maar hij kan niet vanwege een zitting. Hoe ga je hier mee om?

Advocaten zijn druk. Ze hebben beperkte tijd om te besteden aan marketing en soms lukt het gewoon echt niet. Aan jou is de taak om een andere oplossing te vinden, want een kans als deze kan je niet laten liggen. Je probeert in contact te komen met de advocaat en te kijken of hij of zij op afstand geïnterviewd kan worden of dat het naar een ander moment kan. Als het echt niet gaat, zoek je een andere collega voor het interview.

Groeipad

Jaarlijks worden er beoordelings- en POP-gesprekken gehouden Zo wordt gekeken wat de ontwikkelbehoefte is van medewerkers en wat Blenheim daarin kan betekenen.

Marketing & Communicatie Medewerker

Werken bij Blenheim Advocaten

Blenheim is een innovatief en ondernemend advocatenkantoor uit Amsterdam. Met meer dan twintig advocaten, juridisch medewerkers en een professioneel business support team werken wij dagelijks aan grote, interessante en impactvolle zaken. De advocaten van Blenheim snappen dat het essentieel is om zich goed in de achtergrond van een cliënt te verdiepen en de taal van de ondernemer te spreken. Dit doen wij door bovenop de actualiteiten te zitten, pragmatisch te adviseren met betrokkenheid, inzet en inlevingsvermogen in de situatie van cliënt.

Of je nu stagiair, secretaresse, senior medewerker of partner bent, iedereen is betrokken bij de successen die behaald worden. Door de prettige werksfeer en duidelijke communicatielijnen kan iedereen bij elkaar naar binnen lopen. Het kantoor is ingericht in gespecialiseerde teams, die veel met elkaar samenwerken. Hierdoor heb je veel ruimte om inhoudelijk te brainstormen met zowel collega’s uit je eigen team, als met collega’s met een andere specialistische achtergrond. Dat maakt het werk persoonlijk, interessant en zo blijf je scherp om constant het beste resultaat te bereiken.

Cultuur
De cultuur bij Blenheim is ondernemend, mensgericht en ambitieus. We zijn een hecht team en iedereen is benaderbaar. Bij Blenheim heb je veel verantwoordelijkheid, zeker over je eigen cliënten en zaken. Je geeft niet alleen antwoord op de juridische vraag die de cliënt stelt, maar je denkt ook als adviseur mee bij het volledige proces. Ook zelfinitiatief wordt enorm gestimuleerd. Heb je een idee om meer business binnen te halen, je cliënt beter te kunnen begeleiden of iets te verbeteren binnen kantoor? Dan krijg je daar zeker de ruimte voor.

Gezelligheid is ook een belangrijk onderdeel van de kantoorcultuur; het kantoor staat erom bekend leuke en verbindende evenementen te organiseren voor alle medewerkers. Denk hierbij aan de wekelijkse kantoorborrel op donderdag, het water op met de kantoorboot en de ski-reis die elke winter wordt gemaakt.

  • Hoofdkantoor in Amsterdam, met uitzicht over het IJ
  • 30+ medewerkers
  • Onderdeel van LAW, een internationale samenwerking van advocatenkantoren
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • 51% / 49%
  • Business casual

Collega's

Foto van medewerker Dennis Boor
Foto van medewerker Dirk de Waard
Foto van medewerker Maxime Nass
Foto van medewerker Guusje Pannekoek
Foto van medewerker Joël Koolen

Dennis Boor - Advocaat vastgoed

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik vijf jaar werkzaam bij een ander advocatenkantoor. Toen ik voor Blenheim werd benaderd, was ik gelijk enthousiast. Na een paar prettige gesprekken wist ik het zeker: overstappen naar Blenheim is een mooie stap voorwaarts. Samen met leuke collega's werk ik bij Blenheim aan mooie zaken voor onze cliënten.

Wat was je vorige baan?
Advocaat.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen.

Dirk de Waard (39) - Advocaat & managing associate corporate/M&A

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij Blenheim gaan werken, omdat het een modern kantoor is waar ondernemerschap wordt aangemoedigd. Blenheim adviseert middelgrote en grote nationale en internationale bedrijven op het gebied van ondernemingsrecht, zoals M&A, maar ook arbeidsrecht, vastgoedrecht, procesrecht, intellectueel eigendomsrecht en bestuursrecht. Dit sluit ook erg goed aan bij de behoeften van mijn cliënten.

Wat was je vorige baan?
Hiervoor werkte ik als oprichter en advocaat bij een boutique kantoor gespecialiseerd in het ondernemingsrecht.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten (hockey, kickboksen en hardlopen) en leuke dingen doen met mijn gezin.

Maxime Nass - Advocaat litigation

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Aangezien ik net uit de studiebanken kwam, wist ik nog niet zeker waar mijn interesses precies lagen. Bij Blenheim kreeg ik de kans om op verschillende afdelingen aan de slag te gaan. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat procederen mij het meeste aantrekt. Blenheim is dus een plek waar ruimte wordt geboden om te ontdekken waar jouw belangstelling en kwaliteiten liggen.

Wat was je vorige baan?
Masterstudent (Privaatrecht en Strafrecht).

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, borrelen, lezen en koken.

Guusje Pannekoek - Advocaat vastgoed en overheid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam als bedrijfsjurist als enig jurist. Ik wilde graag met collega's samenwerken en daarom heb ik besloten om bij Blenheim aan de slag te gaan. Bij Blenheim ben ik onderdeel van een praktijkgroep en werk je veel samen.

Wat was je vorige baan?
Bedrijfsjurist.

Wat doe je in je vrije tijd?
Koken.

Joël Koolen - Kantoordirecteur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Blenheim is een ondernemend kantoor met ruimte voor persoonlijke ontwikkelingen en ideeën. Je krijgt de ruimte om je ideeën uit te werken en ook daadwerkelijk uit te voeren. Dit geeft vertrouwen en energie in je werkzaamheden.

Wat was je vorige baan?
Marketing & communicatie medewerker bij concurrerend advocatenkantoor.

Wat doe je in je vrije tijd?
Borrelen! Met collega’s of met vrienden.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met leidinggevende en advocaat
Twee cases
Tweede gesprek met leidinggevende + cases pitchen
Aanbod

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven